اختلاف قیمت خودروهای مونتاژی میلیاردی شد + جدول

بازار خودروهای مونتاژی در ایران، بار دیگر تصویری از یک بازار دو قطبی را به نمایش میگذارد؛ جایی که فاصله میان قیمت رسمی کارخانه و نرخ بازار آزاد از منفی ۴۳۱ میلیون تومان برای یک ون کاربری آغاز شده و تا بیش از ۱.۶ میلیارد تومان برای یک شاسیبلند خانوادگی اوج میگیرد. رکورد بیشترین اختلاف
بازار خودروهای مونتاژی در ایران، بار دیگر تصویری از یک بازار دو قطبی را به نمایش میگذارد؛ جایی که فاصله میان قیمت رسمی کارخانه و نرخ بازار آزاد از منفی ۴۳۱ میلیون تومان برای یک ون کاربری آغاز شده و تا بیش از ۱.۶ میلیارد تومان برای یک شاسیبلند خانوادگی اوج میگیرد.
رکورد بیشترین اختلاف قیمت در اختیار فیدلیتی پرستیژ ۷ نفره از گروه بهمن است. این خودرو که در کارخانه ۱ میلیارد و ۹۲۹ میلیون تومان قیمت گذاری شده، در بازار آزاد با قیمت ۳ میلیارد و ۵۷۲ میلیون تومان معامله می شود که نشان دهنده حاشیه سود حیرت انگیز ۱ میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومانی است. پس از آن، اکستریم VX از مدیران خودرو با اختلاف ۱ میلیارد و ۳۸۴ میلیون تومان و دیگنیتی پرستیژ (مشکی داخل مارون) با اختلاف ۹۹۵ میلیون تومان، در رده های بعدی قرار دارند.
در سوی دیگر این طیف، پدیده ون اینرودز قرار دارد که با قیمت کارخانه ۱ میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومانی، در بازار آزاد تنها ۹۱۰ میلیون تومان قیمت دارد؛ یعنی ۴۳۱ میلیون تومان ارزان تر از کارخانه به فروش می رسد که آن را به موردی خاص در بازار فعلی تبدیل کرده است.
ارزان ترین خودروی این فهرست، ون اینرودز با قیمت بازار ۹۱۰ میلیون تومان و گران ترین آن نیز اکستریم VX با قیمت ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.
جدول مقایسه قیمت کارخانه و بازار:
نام خودرو | قیمت کارخانه (تومان) | قیمت بازار (تومان) | اختلاف قیمت (تومان) |
— مدیران خودرو — | |||
ام وی ام X22 پرو دنده ای | ۱,۲۳۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱۷,۹۰۰,۰۰۰ |
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک | ۱,۳۹۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۱۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱۴,۱۰۰,۰۰۰ |
ام وی ام آریزو ۵ اسپرت (FL) | ۱,۵۷۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۱۲,۵۰۰,۰۰۰ |
ام وی ام X55 پرو | ۱,۷۹۷,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۲۲,۱۰۰,۰۰۰ |
فونیکس آریزو ۶ پرو | ۱,۶۲۸,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۷۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۴۸,۱۰۰,۰۰۰ |
فونیکس آریزو ۶ GT | ۲,۱۷۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۹۳,۵۰۰,۰۰۰ |
فونیکس تیگو ۷ پرو پرمیوم | ۲,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۲۴,۰۰۰,۰۰۰ |
فونیکس FX پرمیوم | ۲,۵۰۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۶۰,۸۰۰,۰۰۰ |
فونیکس آریزو ۸ | ۲,۹۲۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۵۶,۴۰۰,۰۰۰ |
فونیکس تیگو ۷ پرومکس | ۲,۵۸۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۳۰,۳۰۰,۰۰۰ |
فونیکس تیگو ۷ پرو e پلاس | ۲,۷۴۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۲۱,۷۰۰,۰۰۰ |
اکستریم LX | ۳,۱۱۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۹۵,۲۰۰,۰۰۰ |
فونیکس تیگو ۷ پرومکس – دو دیفرانسیل | ۲,۹۰۴,۹۰۰,۰۰۰ | ۳,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۷۵,۱۰۰,۰۰۰ |
فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس | ۳,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
فونیکس تیگو ۸ پرو مکس IE | ۳,۴۰۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۲۹,۲۰۰,۰۰۰ |
اکستریم TXL | ۴,۰۴۷,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۹۲,۵۰۰,۰۰۰ |
— گروه بهمن — | |||
ریسپکت – تیپ ۲ | ۱,۶۷۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
کاپرا U – دو کابین | ۱,۸۲۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰ |
دیگنیتی پرایم – سفید داخل مشکی | ۲,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۷۴,۰۰۰,۰۰۰ |
دیگنیتی پرایم – سفید داخل مارون | ۲,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۹۹,۰۰۰,۰۰۰ |
دیگنیتی پرایم – مشکی داخل مشکی | ۲,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۰۴,۰۰۰,۰۰۰ |
دیگنیتی پرایم – مشکی داخل مارون | ۲,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۷۹,۰۰۰,۰۰۰ |
فیدلیتی الیت ۵ نفره | ۲,۰۹۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰ |
فیدلیتی الیت ۷ نفره | ۲,۱۳۷,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۴۲,۱۰۰,۰۰۰ |
پیکاپ G9 | ۲,۵۹۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۰۱,۷۰۰,۰۰۰ |
دیگنیتی پرستیژ – سفید داخل مشکی | ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دیگنیتی پرستیژ – سفید داخل مارون | ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دیگنیتی پرستیژ – مشکی داخل مشکی | ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
بازار خودروهای مونتاژی همچنان با دو عامل کلیدی تعریف می شود: تقاضای بالا برای شاسی بلندهای لوکس که منجر به ایجاد حاشیه سودهای کلان شده و عدم استقبال از برخی مدل های کاربری که قیمت آن ها را حتی به زیر نرخ کارخانه کشانده است. برای خریدار، این شرایط به معنای لزوم تحقیق دقیق و هوشمندانه پیش از هرگونه اقدام به خرید است تا بهترین تصمیم متناسب با بودجه و نیاز اتخاذ شود.
لازم به ذکر است که تیتر کوتاه دخل و تصرفی در قیمتها ندارد و ممکن است قیمت ها در سطح بازار تحت تاثیر عوامل مختلف با افزایش یا کاهش قیمت خرید و فروش شود.
تیترکوتاه مدیا
سرمایهگذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0