طرح کالابرگ ادامه دار خواهد بود؟/ برنج در صدر خرید مردم

مرجان دبیری، سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد که در مرحله نخست این طرح، ۲۰ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۱۴۶ خانوار مشمول بودند که از این تعداد، ۱۸ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۳۳۶ خانوار تراکنش موفق ثبت کردند. این آمار نشاندهنده مشارکت ۸۸ درصدی خانوارها و انجام
مرجان دبیری، سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد که در مرحله نخست این طرح، ۲۰ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۱۴۶ خانوار مشمول بودند که از این تعداد، ۱۸ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۳۳۶ خانوار تراکنش موفق ثبت کردند. این آمار نشاندهنده مشارکت ۸۸ درصدی خانوارها و انجام ۲۰ میلیون و ۹۳۷ هزار خرید موفق است.
از مجموع ۲۵ همت (۲۵ هزار میلیارد تومان) اعتبار تخصیصیافته، ۲۲ همت مصرف شد که معادل ۹۰ درصد کل اعتبار است. در این مرحله، حبوبات با ۲۳.۲ درصد بیشترین سهم خرید و ماکارونی کمترین میزان را به خود اختصاص داد.
اوج مشارکت در مرحله دوم؛ ۹۶ درصد خانوارها پای کار
در مرحله دوم، تعداد خانوارهای مشمول به ۲۰ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۴۳ خانوار رسید و ۲۰ میلیون و ۱۷۷ هزار تراکنش موفق ثبت شد. دبیری تأکید کرد که این مرحله با مشارکت ۹۶ درصدی خانوارها، بالاترین نرخ مشارکت در کل دورههای طرح را به خود اختصاص داد.
طی این مرحله، ۲۶ میلیون و ۵۶۳ هزار خرید موفق انجام شد و با استفاده از مانده اعتبار مرحله قبل، کل ۲۵ همت اعتبار تخصیصیافته مصرف شد، یعنی ۱۰۰ درصد اعتبار به کار گرفته شد. حبوبات با ۲۳.۴ درصد همچنان پرطرفدارترین کالا و ماکارونی کمتقاضاترین بود.
مرحله سوم؛ افزایش مشمولان و برنج در صدر خریدها
در مرحله سوم، تعداد خانوارهای مشمول به ۲۱ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۲۴۸ خانوار افزایش یافت و ۱۹ میلیون و ۶۷۲ هزار و ۳۸۷ تراکنش موفق ثبت شد. نرخ مشارکت خانوارها در این مرحله ۹۲ درصد بود و ۲۲ میلیون و ۲۹۸ هزار خرید موفق انجام گرفت.
از ۲۵ همت اعتبار این مرحله، ۲۴ همت مصرف شد که معادل ۹۶ درصد کل اعتبار است. در این مرحله، برنج با ۲۲.۵۵ درصد بیشترین سهم خرید را داشت و ماست کمترین تقاضا را به خود اختصاص داد.
مرحله چهارم؛ ادامه روند تا پایان آبان
دبیری درباره مرحله چهارم که تا پایان آبان ۱۴۰۴ ادامه دارد، گفت: ۲۱ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۳۳۶ خانوار مشمول این مرحله هستند و تاکنون ۱۸ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۷۱۵ خانوار تراکنش موفق داشتهاند. نرخ مشارکت تاکنون ۸۷ درصد و تعداد خریدهای موفق ۲۰ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۷۷۷ مورد بوده است.
اعتبار تخصیصیافته در این مرحله ۲۵ همت و ۵۵۵ میلیارد تومان است که تاکنون ۲۳ همت آن مصرف شده و نرخ مصرف اعتبار به ۹۳ درصد رسیده است. برنج با ۲۵.۹ درصد پرطرفدارترین کالا و ماکارونی کمتقاضاترین بوده است.
آمار تجمیعی؛ مصرف ۹۸.۸ درصد اعتبار کل طرح
دبیری اعلام کرد که تا پایان مهرماه، از مجموع ۱۱ همت اعتبار اختصاصیافته به طرح کالابرگ الکترونیکی، ۹۸.۸ درصد مصرف شده است. وی افزود: «آمار نهایی این طرح تا پایان آبان اعلام خواهد شد و با توجه به روند کنونی، احتمال افزایش مشارکت و مصرف اعتبار در هفتههای آینده وجود دارد.»
آمارهای ارائهشده نشاندهنده موفقیت چشمگیر طرح کالابرگ الکترونیکی در جلب مشارکت خانوارها و مصرف بهینه اعتبار است. با ادامه این روند، انتظار میرود این طرح نقش مؤثری در حمایت از معیشت خانوارهای ایرانی ایفا کند، بهویژه در شرایط اقتصادی کنونی که نیاز به چنین طرحهایی بیش از پیش احساس میشود.
تیترکوتاه مدیا
سرمایهگذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0