سیمایی صراف: دانشگاهها باید عقلانیت را به جای شبه علم نهادینه کنند

وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاهها باید خرد جمعی و عقلانیت را به جای شبه علم نهادینه کنند، گفت: اگرچه آموزش و پژوهش مقدمه کار دانشگاه است، اما دانشگاههای ما باید نقشآفرین باشند. باشگاه خبرنگاران جوان – حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاهها که امروز با
وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاهها باید خرد جمعی و عقلانیت را به جای شبه علم نهادینه کنند، گفت: اگرچه آموزش و پژوهش مقدمه کار دانشگاه است، اما دانشگاههای ما باید نقشآفرین باشند.
باشگاه خبرنگاران جوان – حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاهها که امروز با حضور رئیس جمهور در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اساتید و دانشجویان شهید جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، اظهار کرد: کنکوریها امسال به دلیل فضای جنگ، اضطراب بیشتری تجربه کردند؛ اما همین جنگی که به ناحق به ما تحمیل شد، ثابت کرد که صرف بودجه برای علم و دانشگاه هزینه نیست؛ بلکه سرمایهگذاری است و ما وظیفه داریم که این دو مهم را در اولویت قرار دهیم.
وی در ادامه تصریح کرد: دانشمندان و پژوهشگران ما در دوران کرونا با تکیه بر رویکردهای چند وجهی در توسعه علمی، کشور را از بحران خارج کردند و از آن امتحان سخت سربلند بیرون آمدند. در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه نیز دانشمندان ما نشان دادند که اقتدار علمی، پیشتوانه اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر علوم با اشاره به نگاه ویژه رئیس جمهور به دانشگاه خاطرنشان کرد: دکتر پزشکیان به دانشگاه باور و اعتقاد دارد، روزی نیست که پیگیر مسائل دانشگاه نباشد و بر این باور است که اگرچه آموزش و پژوهش مقدمه کار دانشگاه است؛ اما دانشگاههای ما باید نقشآفرین باشند و خرد جمعی و عقلانیت را به جای شبه علمی نهادینه کنند.
منبع: ایسنا
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0