طرح جدید برای فرهنگیان/ واریزی جدید در راه است؟

تحول در آموزش با محوریت معلمان؛ طرح ملی «توانا» با پیوستن بیش از ۳۳۰ هزار معلم، مدیر و راهبر آموزشی، جریان تازهای از یادگیری مستمر و خلاقیت را در مدارس ایران به راه انداخته است. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح ملی «توانا» در قالب اجتماعات یادگیری خبر داد و گفت:
تحول در آموزش با محوریت معلمان؛ طرح ملی «توانا» با پیوستن بیش از ۳۳۰ هزار معلم، مدیر و راهبر آموزشی، جریان تازهای از یادگیری مستمر و خلاقیت را در مدارس ایران به راه انداخته است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح ملی «توانا» در قالب اجتماعات یادگیری خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۳۳۰ هزار مدیر، معلم و راهبر آموزشی به این طرح پیوستهاند. هدف اصلی این برنامه، ایجاد جریان یادگیری مداوم، تبادل تجربه و پیادهسازی عملیاتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کلاسهای درس است.
رضوان حکیمزاده با اشاره به موضوع «مدرسه تراز سند تحول بنیادین» اظهار کرد: برخلاف برخی دیدگاهها، سند تحول هیچگاه در نقطه صفر قرار نداشته است، اما در زمان تصویب، پیوست اجرایی و مالی روشنی نداشت.
او افزود: معلمان کشور، بهویژه در مناطق محروم، با خلاقیت و استفاده از فناوری و بازی، مفاهیم آموزشی را به شکلی تلفیقی و جذاب به دانشآموزان منتقل میکنند؛ مصداقی از اجرای واقعی روح سند در کف کلاسهای درس.
حکیمزاده مدرسه تراز سند تحول بنیادین را مدرسهای معرفی کرد که در آن، روشهای یاددهی و یادگیری متحول میشود. در این الگو، معلم از نقش دانای کل به راهبر یادگیری تبدیل میشود و دانشآموز در محیطی مشارکتی، مهارتهای تفکر، پرسشگری و خلاقیت را میآموزد.
به گفته معاون آموزش ابتدایی، در نخستین جشنواره ملی اصلاح روشهای آموزش، بیش از ۹۵ هزار معلم از سراسر کشور شرکت کردند و ۵۴ هزار محتوای آموزشی نوآورانه تولید شد. این مشارکت گسترده نشان میدهد که نیروی انسانی آموزش و پرورش، بزرگترین سرمایه برای تحقق مدرسه تراز است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره تفاوت مدرسه تراز با طرحهای پیشین گفت: در الگوی جدید، تمرکز بر نتایج یادگیری و عملکرد واقعی مدارس است، نه صرفاً بر فرایندها. این تغییر نگاه، میتواند مسیر آموزش را از رویکرد اداری به یادگیری عمیق و ملموس دانشآموزان تغییر دهد.
حکیمزاده با اشاره به موانعی چون نبود پیوست مالی در زمان تصویب سند و محدودیت تجهیزات فناوری گفت: با مصوبه جدید دولت چهاردهم، تأمین تجهیزات آموزشی و فناورانه برای مدارس در قالب مسئولیت اجتماعی دستگاهها در اولویت قرار گرفته است.
او در پایان تأکید کرد: «تحقق مدرسه تراز از دل کلاسهای درس و با باور و مشارکت معلمان رقم میخورد، نه از پشت میزهای ستادی. هر جا معلمی خلاق و باورمند حضور دارد، همانجا مدرسه تراز شکل گرفته است.»
تیترکوتاه مدیا
سرمایهگذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0