کد خبر : 361354
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۴ - ۱۷:۰۸

طرح جدید برای فرهنگیان/ واریزی جدید در راه است؟

طرح جدید برای فرهنگیان/ واریزی جدید در راه است؟

تحول در آموزش با محوریت معلمان؛ طرح ملی «توانا» با پیوستن بیش از ۳۳۰ هزار معلم، مدیر و راهبر آموزشی، جریان تازه‌ای از یادگیری مستمر و خلاقیت را در مدارس ایران به راه انداخته است. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح ملی «توانا» در قالب اجتماعات یادگیری خبر داد و گفت:

تحول در آموزش با محوریت معلمان؛ طرح ملی «توانا» با پیوستن بیش از ۳۳۰ هزار معلم، مدیر و راهبر آموزشی، جریان تازه‌ای از یادگیری مستمر و خلاقیت را در مدارس ایران به راه انداخته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح ملی «توانا» در قالب اجتماعات یادگیری خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۳۳۰ هزار مدیر، معلم و راهبر آموزشی به این طرح پیوسته‌اند. هدف اصلی این برنامه، ایجاد جریان یادگیری مداوم، تبادل تجربه و پیاده‌سازی عملیاتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کلاس‌های درس است.

رضوان حکیم‌زاده با اشاره به موضوع «مدرسه تراز سند تحول بنیادین» اظهار کرد: برخلاف برخی دیدگاه‌ها، سند تحول هیچ‌گاه در نقطه صفر قرار نداشته است، اما در زمان تصویب، پیوست اجرایی و مالی روشنی نداشت.

او افزود: معلمان کشور، به‌ویژه در مناطق محروم، با خلاقیت و استفاده از فناوری و بازی، مفاهیم آموزشی را به شکلی تلفیقی و جذاب به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند؛ مصداقی از اجرای واقعی روح سند در کف کلاس‌های درس.

حکیم‌زاده مدرسه تراز سند تحول بنیادین را مدرسه‌ای معرفی کرد که در آن، روش‌های یاددهی و یادگیری متحول می‌شود. در این الگو، معلم از نقش دانای کل به راهبر یادگیری تبدیل می‌شود و دانش‌آموز در محیطی مشارکتی، مهارت‌های تفکر، پرسشگری و خلاقیت را می‌آموزد.

به گفته معاون آموزش ابتدایی، در نخستین جشنواره ملی اصلاح روش‌های آموزش، بیش از ۹۵ هزار معلم از سراسر کشور شرکت کردند و ۵۴ هزار محتوای آموزشی نوآورانه تولید شد. این مشارکت گسترده نشان می‌دهد که نیروی انسانی آموزش و پرورش، بزرگ‌ترین سرمایه برای تحقق مدرسه تراز است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تفاوت مدرسه تراز با طرح‌های پیشین گفت: در الگوی جدید، تمرکز بر نتایج یادگیری و عملکرد واقعی مدارس است، نه صرفاً بر فرایندها. این تغییر نگاه، می‌تواند مسیر آموزش را از رویکرد اداری به یادگیری عمیق و ملموس دانش‌آموزان تغییر دهد.

حکیم‌زاده با اشاره به موانعی چون نبود پیوست مالی در زمان تصویب سند و محدودیت تجهیزات فناوری گفت: با مصوبه جدید دولت چهاردهم، تأمین تجهیزات آموزشی و فناورانه برای مدارس در قالب مسئولیت اجتماعی دستگاه‌ها در اولویت قرار گرفته است.

او در پایان تأکید کرد: «تحقق مدرسه تراز از دل کلاس‌های درس و با باور و مشارکت معلمان رقم می‌خورد، نه از پشت میزهای ستادی. هر جا معلمی خلاق و باورمند حضور دارد، همان‌جا مدرسه تراز شکل گرفته است.»

 





واتساپ تیترکوتاه - داخل خبر



تیترکوتاه مدیا


سرمایه‌گذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟


منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار