برگزاری ۱۸ نمایشگاه تا پایان سال در بوشهر / افزایش سالن ها در دستور کار است
با توجه به موقعیت راهبردی استان بوشهر در جنوب کشور و نزدیکی به آب های آزاد و کشورهای منطقه، ظرفیت های نمایشگاهی این استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ماه های اخیر مدیریت جدید مرکز نمایشگاهی بوشهر تلاش کرده است با برنامه ریزی هدفمند، برگزاری نمایشگاه های تخصصی و توسعه زیرساخت ها، نقش
با توجه به موقعیت راهبردی استان بوشهر در جنوب کشور و نزدیکی به آب های آزاد و کشورهای منطقه، ظرفیت های نمایشگاهی این استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ماه های اخیر مدیریت جدید مرکز نمایشگاهی بوشهر تلاش کرده است با برنامه ریزی هدفمند، برگزاری نمایشگاه های تخصصی و توسعه زیرساخت ها، نقش این مرکز را در رونق اقتصادی استان پررنگ تر کند.
در ادامه مشروح گفت و گوی تیتر کوتاه با عبدالخالق برزگرزاده مدیرعامل این مرکز نمایشگاهی را مطالعه خواهید کرد:
برگزاری ۱۸ نمایشگاه در نیمه دوم سال
عبدالخالق برزگرزاده، مدیرعامل مرکز نمایشگاهی بوشهر، در این گفت وگو عنوان داشت: در نیمه دوم سال ۱۸ نمایشگاه در تقویم مرکز نمایشگاهی استان بوشهر پیش بینی شده است که به ترتیب در ماه های آینده برگزار خواهند شد. محور اصلی این نمایشگاه ها معرفی تولیدات داخلی و کالاهایی است که توسط صنایع داخلی استان تولید می شوند.
وی افزود: هدف از برگزاری این رویدادها، ایجاد بستری برای عرضه مستقیم کالاهای بومی و نمایش توانمندی های تولیدکنندگان داخلی است.
نمایشگاه خرما و آبزیان در صدر رویدادها
برزگرزاده با اشاره به برنامه های پیش رو گفت: مهم ترین نمایشگاهی که در آبان ماه خواهیم داشت، نمایشگاه تخصصی خرماست که از بیستم تا بیست وسوم آبان در بوشهر برگزار می شود. در این نمایشگاه نشست های علمی نیز پیش بینی شده و از مسئولان و مقامات کشوری برای حضور و مشارکت در برنامه ها دعوت شده است.
وی افزود: پس از آن نمایشگاه تخصصی آبزیان را خواهیم داشت که هفتمین دوره آن برگزار می شود. این نمایشگاه نیز از رویدادهای موفق و پرطرفدار استان بوشهر است و هر ساله با استقبال گسترده فعالان حوزه شیلات و صنایع وابسته همراه می شود.
برنامه ریزی برای توسعه همکاری های بین المللی
مدیرعامل مرکز نمایشگاهی بوشهر درباره ظرفیت های بین المللی این مرکز توضیح داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، انتظار داریم بتوانیم در برنامه های سال آینده زمینه حضور فعال شرکت ها و تجار خارجی را فراهم کنیم.
وی افزود: در این زمینه با اتاق بازرگانی استان بوشهر تعامل خوبی برقرار شده و برنامه ریزی کرده ایم تا از تجار کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین کشورهای آسیای شرقی فعال در حوزه آبزیان برای شرکت در نمایشگاه های بوشهر دعوت کنیم.
برزگرزاده تأکید کرد: مرکز نمایشگاهی بوشهر آمادگی دارد در تمام زمینه ها میزبان برگزاری نمایشگاه های تخصصی باشد و از فعالان اقتصادی، صادرکنندگان و واردکنندگان دعوت می کنیم که از این ظرفیت برای ارائه توانمندی های خود استفاده کنند.
بهبود زیرساخت ها و توسعه سالن های نمایشگاهی
وی در ادامه از برنامه های توسعه ای مرکز سخن گفت و اظهار داشت: در سال جاری اجرای چند طرح عمرانی در دستور کار قرار گرفته که شامل احداث نمازخانه و سرویس های بهداشتی جدید است. این پروژه ها طی ده تا بیست روز آینده به بهره برداری می رسند.
برزگرزاده افزود: در خصوص افزایش تعداد سالن های نمایشگاهی نیز مذاکراتی با پیمانکاران در حال انجام است و امیدواریم سال آینده بتوانیم سالن های جدیدی احداث کنیم تا خدمات گسترده تر و با کیفیت تری به بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان ارائه دهیم.
تعامل سازنده با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی
مدیرعامل مرکز نمایشگاهی بوشهر در خصوص همکاری نهادها و بخش خصوصی گفت: در حال حاضر تعامل بسیار خوبی میان مرکز نمایشگاهی و دستگاه های اجرایی استان برقرار است. نمونه آن برگزاری نمایشگاه خدمات شهری است که با حضور ۱۵۶ شهردار از سراسر کشور و مدیران کل شهری و روستایی افتتاح شد.
وی افزود: بخش خصوصی نیز در رأس آنها اتاق بازرگانی، تعامل نزدیکی با مرکز نمایشگاهی دارد و این مجموعه را خانه خود می داند. امیدواریم این همکاری ها ادامه یابد و بتوانیم خدمات بهتری به فعالان اقتصادی و مردم ارائه کنیم.
دعوت از برگزارکنندگان برای حضور در تقویم نمایشگاهی سال آینده
برزگرزاده در پایان گفت: تقویم نمایشگاهی سال آینده در حال تدوین است و از همه مجریان، شرکت ها و نهادهایی که علاقه مند به برگزاری نمایشگاه در استان بوشهر هستند دعوت می کنیم پیشنهادات خود را ارسال کنند تا بتوانیم از ظرفیت های آنان در تقویم سال آینده استفاده کنیم.
وی افزود: هدف ما این است که بوشهر را به یکی از قطب های نمایشگاهی جنوب کشور تبدیل کنیم و در این مسیر از همکاری همه نهادها و فعالان اقتصادی استقبال می کنیم.

تیترکوتاه مدیا
سرمایهگذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0