کد خبر : 371063
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۸

نمایشگاه صنعت ساختمان ساری الگوی کل کشور خواهد شد / بزرگان صنعت ساختمان برای مهمترین رویداد شمال ایران بسیج شدند

نمایشگاه صنعت ساختمان ساری الگوی کل کشور خواهد شد / بزرگان صنعت ساختمان برای مهمترین رویداد شمال ایران بسیج شدند

ششمین نمایشگاه صنعت ساختمان ساری از ۲۸ آبان تا ۱ آذر برگزار می‌شود. نشست هم اندیشی و هماهنگی این نمایشگاه برای دومین بار حضور افراد اثرگذار صنعت ساختمان در ساری کلید خورد.  نمایندگانی از انجمن انبوه‌سازان، کانون مهندسین، اتحادیه‌های صنفی، شرکت‌های فعال و برگزارکنندگان در این نشست خضور داشته و ضمن همکفکری به بررسی راهکارهای

ششمین نمایشگاه صنعت ساختمان ساری از ۲۸ آبان تا ۱ آذر برگزار می‌شود. نشست هم اندیشی و هماهنگی این نمایشگاه برای دومین بار حضور افراد اثرگذار صنعت ساختمان در ساری کلید خورد. 

نمایندگانی از انجمن انبوه‌سازان، کانون مهندسین، اتحادیه‌های صنفی، شرکت‌های فعال و برگزارکنندگان در این نشست خضور داشته و ضمن همکفکری به بررسی راهکارهای بهبود کیفیت نمایشگاه، جذب مخاطبان تخصصی و ایجاد ارزش افزوده برای شرکت‌کنندگان پرداختند.

نگاه تخصصی به نمایشگاه و اهمیت مشارکت

یونس بهارفر – عضو هیات مدیره کانون سازندگان مسکن و ساختمان کشور

عضو هیات مدیره کانون سازندگان مسکن و ساختمان کشور با اشاره به تجربه دو سال اخیر شرکت در نمایشگاه ساری گفت: در سال‌های قبل نمایشگاه‌ها بیشتر شبیه بازارچه هفتگی بود و شکل استاندارد نداشت. دو دوره اخیر وضعیت بهتر شده، اما دوست داریم که این اتفاق بیشتر بیفته و بهبود بهتری ایجاد شود.

بهارفر با اشاره به تجربه اجلاس سازندگان تبریز گفت: به محض اینکه آنها تصمیم گرفتند، سه ساعت اجلاس برگزار کردند و جمعی که در آن میز نشسته بودند، سریع آمدند و گفتند ما اسپانسر می‌شویم. این عرق و علاقه نسبت به شهر در ساری متاسفانه کمتر است.

بهارفر-1

وی افزود: مخاطب اصلی در این نمایشگاه انبوه‌سازان هستند. برگزارکننده قبلی خیلی به دنبال ایجاد ترافیک بود، ولی من معتقدم که ترافیک موثر زمانی ایجاد می‌شود که سازنده‌ها حضور پیدا کنند. حتی در حد درصدی از نمایشگاه اگر بتوانیم اتفاقاتی باشند که کسی که می‌آید دنبال یک کار خاص است، بعد از بازدید بگوید من امروز یک اتفاق خوب دیدم، این راضی‌کننده خواهد بود.

بهارفر همچنین پیشنهاد داد که یک روز از نمایشگاه به صورت تخصصی به انبوه‌سازان اختصاص یابد و در سالنی با ظرفیت ۶۰ تا ۷۰ نفره، چند اتفاق عمیق‌تر داشته باشند. موضوعاتی مانند منطقه آزاد، هوش اجرایی، مدیریت منابع انسانی و سایر مباحث تخصصی می‌تواند در این جلسات مطرح شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: آنچه که دانشجویان و مهندسین در دانشگاه می‌آموزند، اغلب با واقعیت‌های بازار و نیازهای عملی در پروژه‌های واقعی تفاوت زیادی دارد. نمایشگاه فرصتی منحصربه‌فرد است تا مهندسین، دانشجویان و حتی استادکاران با کالاها و فناوری‌های جدید آشنا شوند و روش‌های کاربردی استفاده از آنها در پروژه‌های واقعی را یاد بگیرند.

ساری؛ استانداردترین سایت نمایشگاهی شمال کشور

محسن خواجه محمدی، مدیرعامل شرکت مهرمس

خواجه محمدی با اشاره به سابقه ۱۱ سال مدیریت نمایشگاه بین‌المللی ساختمان تهران گفت: دیتابیس خوبی از شرکت‌های فعال دارم، اما وقتی با آنها تماس می‌گیریم، اکثراً می‌گویند ساری نه. در حدی که وقتی می‌گویم ساری، واکنش منفی دارند.

خواجه-محمدی-1

مدیرعامل مهرمس  تاکید کرد: امسال هدف ما این است که حداکثر از برندهای محلی ساری استفاده کنیم. حتی اگر در کوتاه‌مدت به ضرر ما باشد، می‌خواهیم نمایشگاه ساری را به یک نمایشگاه اورجینال تبدیل کنیم که در رقابت با قائمشهر و رامسر جا نماند.

چالش‌ها و راهکارهای پیشنهادی

وی افزود: باید شرایط خاصی برای انبوه‌سازان به وجود بیاوریم که طرف راغب بشود اصلاً بازدید کند. تخفیف‌های واقعی، تفاهمنامه‌ها و معرفی محصولات نوآورانه می‌تواند رغبت ایجاد کند.

عضو دیگری از انجمن با اشاره به چالش‌های جدید صنعت ساختمان گفت: الان به دلیل قحطی برق، باتری‌های پشتیبان که حداقل دو شب می‌تواند تامین کننده برق باشد و ۱۵ سال گارانتی دارد، یک نوآوری مهم است. بالای ۶ طبقه، دیزل اضطراری اجباری است و این محصولات جدید باید در نمایشگاه حضور پررنگ داشته باشند.

بهزاد منفرد – عضو هییت مدیره  انجمن انبوه سازان 

منفرد با تاکید بر اهمیت حضور استادکاران گفت: بسیاری از استادکارها به روز نیستند، در حالی که آنها باید با محصولات همگام باشند. ایرانی‌ها عموماً تغییرپذیر نیستند، مثلاً هنوز نتوانستیم آجر سنتی را کنار بگذاریم. این ترس باید از طریق استادکارها برطرف شود.

وی افزود: مازندران دیگه اصفهان نیست، دیگه یزد نیست. اینجا دارد می‌شود فراتر از تهران. تمام سازندگان تاپ کشور دارند کوچ می‌کنند به شمال، و اگر ما رشد نکنیم، به حاشیه رانده می‌شویم. باید معماهای تاپ، تاسیساتی‌های تاپ و استراکچرهای برتر را از تهران بیاوریم تا ما با آنها آشنا شویم و ارتباط بگیریم.

مهندس حسینی، عضو هیئت مدیره انجمن 

حسینی-1

حسینی با نگاه بیزینسی به موضوع گفت: باید واضح بگوییم که شما از ما چی می‌خواهید و به ما چی می‌دهید؟ منافع طرفین باید حفظ شود. طوری نباشد که ما حمایت می‌کنیم، اما تمام منافع برای یک طرف رقم بخورد.

وی افزود: استان مازندران پتانسیل خوبی در صنعت ساختمان دارد و با توجه به مهاجرت‌های اخیر، توجه به ساری بیشتر شده است. اگر منافع طرفین حفظ شود، می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم.

پیشنهادات عملیاتی برای نمایشگاه امسال

اعضا پیشنهاد دادند که فضایی اختصاصی برای انجمن در نظر گرفته شود که نمونه کارها، پروژه‌های برتر و توانمندی‌های اعضا در آن به نمایش گذاشته شود. این فضا می‌تواند به صورت یک راهرو مارپیچ طراحی شود که بازدیدکنندگان ناگزیر باشند از آن عبور کنند.

دیتابیس و نظرسنجی

پیشنهاد شد که فرم‌های نظرسنجی طراحی شود تا دیتابیس مفیدی از نیازها و خواسته‌های انبوه‌سازان جمع‌آوری شود. همچنین میزهای مشاوره برای موضوعاتی مانند فروش، مصالح و مسائل حقوقی در نظر گرفته شود.

تخفیف‌های واقعی و تفاهمنامه‌ها

اعضا تاکید کردند که تخفیف‌های واقعی و قابل توجه برای انبوه‌سازان در نظر گرفته شود. پیشنهاد شد که اگر هر کسی از طرف انبوه‌سازان معرفی شود، ۵ درصد مازاد تخفیف یا شرایط بازپرداخت بهتری دریافت کند.

ورکشاپ‌ها و سمینارهای تخصصی

اعضا پیشنهاد دادند که علاوه بر معرفی محصولات، ورکشاپ‌هایی در زمینه‌های مختلف مانند تکالیف مالیاتی، مسائل حقوقی و جامعه‌شناسی برگزار شود. استادان سرشناس می‌توانند در این زمینه‌ها سخنرانی کنند.

استفاده از رسانه‌ها و تبلیغات

پیشنهاد شد که از ظرفیت‌های رسانه‌ها، پیج‌های شهری و خود سازندگان برای اطلاع‌رسانی گسترده استفاده شود. دعوتنامه‌های الکترونیکی به صورت شخصی‌سازی شده برای هر عضو ارسال گردد.

نشست-هم-اندیشی

جمع‌بندی و همکاری دوجانبه

در پایان جلسه، خواجه محمدی تاکید کرد که برگزارکنندگان حداکثر حمایت را از برندهای محلی ساری خواهند داشت و تخفیف‌های ویژه‌ای برای اعضای انجمن در نظر خواهند گرفت. همچنین فضایی اختصاصی برای غرفه انجمن فراهم خواهد شد و در تبلیغات و پوسترها از نام انجمن به عنوان حامی معنوی استفاده خواهد شد.

وی افزود که دعوتنامه‌های الکترونیکی به صورت شخصی‌سازی شده برای اعضا ارسال خواهد شد، زیرا احترام به اسم و نام افراد بسیار مهم است. همچنین یک روز از نمایشگاه به صورت تخصصی به انبوه‌سازان اختصاص خواهد یافت.

اعضای انجمن نیز اعلام کردند که فعالانه در نمایشگاه حضور خواهند یافت و از آن بازدید خواهند کرد. آنها همچنین اعضای خود و زیرمجموعه‌ها را به بازدید ترغیب خواهند کرد و در تبلیغات و معرفی نمایشگاه مشارکت فعال خواهند داشت. پیشنهاد شد که لیست شرکت‌ها و برندهایی که اعضا با آنها همکاری دارند، در اختیار برگزارکنندگان قرار گیرد تا دعوت مستقیم از آنها صورت پذیرد.

نمایشگاه ششم صنعت ساختمان ساری از ۲۸ آبان تا ۱ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ساری برگزار خواهد شد.





واتساپ تیترکوتاه - داخل خبر



تیترکوتاه مدیا


سرمایه‌گذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟


منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار