کد خبر : 378836
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۷

تحلیل روایت‌های معلمان دستمایه تولید دانش بومی شود

تحلیل روایت‌های معلمان دستمایه تولید دانش بومی شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم ثبت روایت‌های آموزشی معلمان واشتراک‌گذاری تجارب خود، گفت: تحلیل روایت‌های معلمان می‌تواند دستمایه تولید دانش بومی در نظام آموزشی شود. باشگاه خبرنگاران جوان – به نقل از وزارت آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی با تأکید بر نقش مؤثر معلمان در احیای انگیزه یادگیری دانش‌آموزان،

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم ثبت روایت‌های آموزشی معلمان واشتراک‌گذاری تجارب خود، گفت: تحلیل روایت‌های معلمان می‌تواند دستمایه تولید دانش بومی در نظام آموزشی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان – به نقل از وزارت آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی با تأکید بر نقش مؤثر معلمان در احیای انگیزه یادگیری دانش‌آموزان، افزود: داستان معلمی، داستانی متفاوت، پرهیجان و خاطره‌انگیز است؛ حرفه‌ای که نه‌تنها مسئولیت آموزشی بلکه رسالت خاطره‌سازی و روایتگری را نیز در خود دارد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی مغفول این حرفه، خاطره‌ساز و ماندگار بودن آن است، گفت: «خاطره‌نویسی» در فضای جدید آموزشی با عنوان «روایت معلم» و در قالب «تحلیل روایت»‌های علمی جای خود را در برنامه‌ریزی درسی باز کرده است.

امانی طهرانی تصریح کرد: معلمان با ثبت روایت‌های آموزشی، تجربه‌های خود را به اشتراک می‌گذارند و از طریق روایت و تحلیل، دانش و انگیزه تازه‌ای را در میان همکاران خود گسترش می‌دهند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تقویت انگیزه یادگیری در دانش‌آموزان از دغدغه‌های مشترک نظام آموزشی است، طراحی آموزشی را کلید ورود به یادگیری عمیق دانست و اظهار کرد: طراحی آموزشی همان پیمودن گام‌به‌گام مسیر یادگیری است؛ معلم همان‌گونه که کودک را به راه رفتن می‌آموزد، قدم به قدم او را در مسیر یادگیری یاری می‌کند.

امانی طهرانی با اشاره به تجربه موفق اجرای این الگو‌ها در مناطق کم‌برخوردار افزود: وقتی طراحی آموزشی قوی باشد، اجرای آن توسط هر معلم یا مربی بدون دوره‌های رسمی تربیت معلم- به‌سادگی ممکن است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از معلمان خواست تا تولیدات خود در زمینه بازی و یادگیری را در قالب «درس‌پژوهی» مستند و ارائه کنند تا قابلیت علمی و اثربخشی آن تثبیت شود.

امانی طهرانی گفت: طراحی بازی‌های آموزشی می‌تواند مسیر آموزش را به تجربه‌ای لذتبخش و پویا تبدیل کند و زبانمشترکدر فرایند یادگیری نوین است.

وی حرکت‌های نوآورانه در حوزه بازی و یادگیری را «جذاب، علمی و مبتنی بر پیشینه غنی آموزش کشور» دانست و خاطرنشان کرد: مسیر انتخاب‌شده در رویداد «شادکام» مسیری امیدبخش است و با استمرار این همکاری‌ها و بهره‌گیری از تجربه‌های جمعی، می‌توان به تحولی پایدار در آموزش کشور دست یافت.

منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار