کد خبر : 384291
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آذر ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۰

طرح نظارتی اتاق اصناف برای رسیدگی به شکایات تخفیف‌های غیر واقعی جمعه سیاه

طرح نظارتی اتاق اصناف برای رسیدگی به شکایات تخفیف‌های غیر واقعی جمعه سیاه

باشگاه خبرنگاران جوان؛ محبوبه کباری– بهنام نیکمنش معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران درخصوص تخفیف‌های  بازار  جمعه سیاه اظهار داشت:با توجه به نزدیک شدن ایام فروش فوق‌العاده و افزایش تقاضای عمومی برای خرید، کالاهایی نظیر پوشاک، کیف و کفش، و لوازم آرایشی بهداشتی در این مدت افزایش خواهند یافت.  وی ادامه داد: برخی از واحدهای صنفی

باشگاه خبرنگاران جوان؛ محبوبه کباری– بهنام نیکمنش معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران درخصوص تخفیف‌های  بازار  جمعه سیاه اظهار داشت:با توجه به نزدیک شدن ایام فروش فوق‌العاده و افزایش تقاضای عمومی برای خرید، کالاهایی نظیر پوشاک، کیف و کفش، و لوازم آرایشی بهداشتی در این مدت افزایش خواهند یافت. 

وی ادامه داد: برخی از واحدهای صنفی بدون پروانه کسب فعالیت می‌کنند. بازرسان ما در اتحادیه‌ها به شناسایی این واحدها پرداخته و در نظر دارند که هیچ صنفی بدون مجوز کسب فعالیت نکند.

او بیان کرد؛همچنین، در مورد حراج‌ها و تخفیف‌های نامتعارف که ممکن است ارائه شود، اتاق اصناف ایران طرح نظارتی برای بازرسان خود ابلاغ کرده است.

نیکمنش تأکید کرد: تخفیف‌هایی که در برخی فروشگاه‌ها اعلام می‌شود، ممکن است غیر واقعی باشند. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه اعلام کند که تخفیف ۹۰ درصدی دارد، باید این تخفیف واقعی باشد و قیمت‌های اصلی باید به‌درستی در فاکتورها درج شود. 

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران افزود: ما از مردم درخواست می‌کنیم که فاکتور خرید خود را از واحدهای صنفی که تخفیف می‌دهند، دریافت کنند. این فاکتورها باید حاوی قیمت واقعی و درصد تخفیف باشند تا اطمینان حاصل شود که تخفیف‌ها واقعی هستند.

وی ادامه داد: در مورد نظارت بر قیمت‌ها، باید بگوییم که برخی اقلام، مانند اقلام اساسی، تحت نظارت مستمر قرار دارند. اما اقلامی مانند پوشاک جزو اقلام ضروری نیستند و نظارت بر آن‌ها بیشتر بر اساس شکایات مصرف‌کننده انجام می‌شود. 

او گفت: در صورتی که شهروندان شکایتی داشته باشند، می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ با ما در ارتباط باشند.

وی اظهار داشت: بازرسان  در سراسر کشور به صورت دو شیفت دارن انجام وظیفه می‌کنند و بلافاصله به شکایات رسیدگی خواهند کرد.

وی ادامه داد: در نهایت، هدف ما این است که تخفیف‌ها واقعی و مطابق با نیازهای مصرف‌کنندگان باشد و از مردم خواسته می‌شود تا با دریافت فاکتورها و گزارش تخلفات، به بهبود این فرآیند کمک کنند. 

 

 

+

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار