خبر خوش رییس اتاق بازرگانی ایران به صنعتگران کشور در نمایشگاه هاوانا ۲۰۲۵
صمد حسن زاده در حاشیه بازدید از پاویون ملی ایران در چهل و یکمین نمایشگاه بین المللی هاوانا، ضمن تقدیر از فعالان اقتصادی حاضر در این رویداد، بر ضرورت افزایش سطح مشارکت شرکت های ایرانی و تقویت آشنایی تولیدکنندگان کشور با قوانین و نیازهای بازار کوبا تاکید کرد. چهل و یکمین نمایشگاه بین المللی
صمد حسن زاده در حاشیه بازدید از پاویون ملی ایران در چهل و یکمین نمایشگاه بین المللی هاوانا، ضمن تقدیر از فعالان اقتصادی حاضر در این رویداد، بر ضرورت افزایش سطح مشارکت شرکت های ایرانی و تقویت آشنایی تولیدکنندگان کشور با قوانین و نیازهای بازار کوبا تاکید کرد.
چهل و یکمین نمایشگاه بین المللی هاوانا امسال در شرایطی در حال برگزاری است که حضور هیئت های تجاری، برنامه های جانبی متنوع، نمایش توانمندی های تولیدی کشورها و برگزاری نشست های تخصصی، این رویداد را به یکی از مهم ترین بسترهای همکاری های اقتصادی در حوزه کارائیب تبدیل کرده است.
پاویون ایران نیز با مشارکت مجموعه ای از شرکت های تولیدی و صادراتی در سالن پانزده مرکز نمایشگاهی هاوانا برپا شده و طی روزهای برگزاری میزبان مقامات سیاسی، تجاری و هیئت های رسمی از کشورهای مختلف است. در همین چارچوب، رئیس اتاق بازرگانی ایران ضمن بازدید از غرفه های ایرانی و در گفت و گو با خبرنگار تیتر کوتاه در کوبا دیدگاه های خود را درباره ظرفیت های همکاری و چالش های پیش روی فعالان اقتصادی بیان کرد.
مشروح این گفت و گو را در ادامه مطالعه خواهید کرد:
لزوم تقویت گسترده تر حضور ایران در بازار کوبا
حسن زاده در این گفت و گو بیان داشت: من انتظارم این بود که پاویون ایران با رونق بیشتری برگزار شود. با وجود این که شرکت های بسیار معتبر و بزرگی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند و ظرفیت ها و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران را معرفی می کنند، اما اعتقاد دارم که ظرفیت کشور ما بسیار بیشتر از اینها است.
وی افزود: کشور کوبا به بخش قابل توجهی از صنایع جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد و حضور گسترده تر شرکت های ایرانی می تواند برای اقتصاد کشورمان بسیار تاثیرگذار باشد.
نقش دیپلماسی اقتصادی و همکاری اتاق بازرگانی
رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: ارتباطی که جناب آقای سفیر، جناب آقای دکتر نادری و همراهانشان با فعالان اقتصادی اینجا برقرار کردند، ان شاءالله در آینده زمینه ساز هماهنگی های بیشتر خواهد شد.
وی گفت: ما تلاش خواهیم کرد که ارتباط تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایران با نیازهای بازار کوبا بیشتر شود.
چالش ناآشنایی بنگاه ها با قوانین و نیازهای کوبا
حسن زاده تصریح کرد: بخش عمده صحبت ها درباره عدم آشنایی بنگاه های اقتصادی کشور با مقررات، قوانین و نیازهای بازار کوبا بود. ما اعتقاد داریم که از طریق اتاق بازرگانی این اطلاعات را به همه بنگاه ها اطلاع رسانی خواهیم کرد.
وی افزود: با افزایش آگاهی و حضور گسترده تر شرکت های ایرانی، فرصت های بسیار خوبی برای فعالان اقتصادی کشور فراهم خواهد شد.
حمایت اتاق بازرگانی از حضور شرکت ها در نمایشگاه ها
رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان توضیح داد: پاویون ایران با هماهنگی اتاق بازرگانی برپا شده و اتاق بنا بر تکلیف خود برای واحدهایی که در چنین نمایشگاه هایی شرکت می کنند، حمایت هایی در قالب کمک هزینه حضور در نمایشگاه ارائه می دهد.
جزییات برگزاری نمایشگاه
پاویون ایران با همت شرکت میلاد نور در این نمایشگاه که بزرگ ترین گردهمایی اقتصادی کوبا و حوزه کارائیب به شمار می رود حاضر شده و از ۳ تا ۸ آذرماه میزبان هیئت های تجاری و فعالان صنعتی از کشورهای مختلف است.

تیترکوتاه مدیا
سرمایهگذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0