کد خبر : 399814
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۶

احداث ۷۷۰ کیلومتر مسیر آنتنی برای تکمیل کریدورهای بزرگراهی در دستور کار است

احداث ۷۷۰ کیلومتر مسیر آنتنی برای تکمیل کریدورهای بزرگراهی در دستور کار است

، هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل در نشست خبری نهمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار کرد: تعیین تکلیف کریدور‌ها که هم الزام قانونی و هم ضرورت ملی است، با تأکید ریاست جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و در چارچوب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم

، هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل در نشست خبری نهمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار کرد: تعیین تکلیف کریدور‌ها که هم الزام قانونی و هم ضرورت ملی است، با تأکید ریاست جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و در چارچوب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه حمل‌ونقل در دستور کار دولت قرار گرفته و امروز یکی از اولویت‌های دولت چهاردهم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کریدور‌ها می‌تواند در آینده به‌عنوان یکی از منابع مهم درآمدی کشور‌ها و جایگزین نفت و انرژی شود، افزود: طبیعی است که با چنین رویکردی باید تکلیف کریدور‌های کشور روشن شود و در این میان، کشور‌های همسایه نیز به‌طور جدی در حال توسعه کریدور‌های خود هستند.

وی با اشاره به کریدور شمال ـ جنوب گفت: این مسیر شامل خطوط ریلی، آزادراهی و بزرگراهی از آستارا به چابهار و یا از آستارا به بندرعباس است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل تصریح کرد: عراق نیز به‌عنوان رقیب منطقه‌ای، کریدور‌هایی در بندر‌ام‌القصر ایجاد کرده است. پس نتیجه می‌گیریم کریدور‌ها صرفاً مسیر‌های جابه‌جایی بار و مسافر نیستند؛ بلکه مزیت‌های فراوانی دارند و می‌توانند در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی نقش‌آفرین باشند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل ادامه داد: در حوزه ریلی تاکنون ۹ کریدور تعریف شده است؛ شامل مسیر‌های شمال ـ جنوب و سه کریدور شرقی ـ غربی. شاخص‌ترین مسیر شمال ـ جنوب، کریدور آستارا ـ چابهار است. همچنین ۱۱ کریدور بزرگراهی طراحی شده که ۶ مسیر آن شمال ـ جنوب و ۵ مسیر شرقی ـ غربی است.

بازوند با بیان اینکه در بخش آزادراهی نیز هفت کریدور با مشارکت دولت و بخش خصوصی در حال اجراست، گفت: یکی از مهم‌ترین آنها کریدور دریای خزر ـ خلیج فارس است که از چالوس تا ماهشهر امتداد دارد و حدود ۵۳ درصد آن توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود.

وی درباره کریدور‌های بزرگراهی اصلی کشور گفت: طرح کمربند پیرامونی کشور در قالب کریدور غرب تعریف شده و از مرز بازرگان آغاز می‌شود، به شلمچه، سپس چابهار و سرخس می‌رسد و دوباره به مرز بازرگان باز می‌گردد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل گفت: از این میان چهار کریدور بزرگراهی نقش مهمی در ارتباط ایران با کشور‌های همسایه دارند و تکمیل آنها نیازمند احداث مسیر‌های آنتنی به طول حدود ۷۷۰ کیلومتر است که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار