ببینید؛ چالشهای سوختگیری «پرنده سیاه»: از سوخت خاص تا پرواز نزدیک به واماندگی

در دهههای گذشته، هواپیمای جاسوسی مافوق صوت لاکهید SR-۷۱ بلکبرد (پرنده سیاه) به دلیل سرعت و ارتفاع پرواز بینظیر خود مشهور بود. اما عملیات سوختگیری این هواپیما نیز چالشهای خاص خود را داشت. به گفته منابع آگاه، بلکبرد از سوخت خاص JP-۷ استفاده میکرد که با سرعت سرسامآور ۶۰۰۰ پوند در دقیقه به آن تزریق
در دهههای گذشته، هواپیمای جاسوسی مافوق صوت لاکهید SR-۷۱ بلکبرد (پرنده سیاه) به دلیل سرعت و ارتفاع پرواز بینظیر خود مشهور بود. اما عملیات سوختگیری این هواپیما نیز چالشهای خاص خود را داشت.
به گفته منابع آگاه، بلکبرد از سوخت خاص JP-۷ استفاده میکرد که با سرعت سرسامآور ۶۰۰۰ پوند در دقیقه به آن تزریق میشد. این سوخت منحصربهفرد برای عملکرد موتورهای قدرتمند این هواپیما در سرعتهای مافوق صوت ضروری بود.
هواپیمای تانکر KC-۱۳۵T که وظیفه سوخترسانی به بلکبرد را بر عهده داشت، باید در حین افزایش وزن بلکبرد پس از دریافت سوخت، به تدریج ارتفاع خود را کم میکرد که به این فرآیند «سورتمهسواری» (tobogganing) گفته میشود.
علاوه بر این، خلبانان SR-۷۱ مجبور بودند در حین پرواز، سرعت خود را درست بالای سرعت واماندگی (stall speed) حفظ کنند که این امر با دید بسیار محدود کابین، چالشهای زیادی را برای آنها ایجاد میکرد.
منبع: عصر ایران
مطالب پیشنهادی از سراسر وب |
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰