کد خبر : 310833
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1404 - 22:25
دسته‌بندی نشده
0 بازدید

کاهش رشد فروش خودرو در چین

کاهش رشد فروش خودرو در چین

به گزارش “پدال نیوز”  رشد فروش خودرو در چین در ماه ژوئیه با کاهش تقاضا برای خودرو‌های هیبریدی و محدودیت‌های جنگ قیمت، رو به کاهش گذاشت. آمار‌های منتشر شده از سوی انجمن خودرو‌های سواری چین نشان می‌دهد که فروش خودرو در این کشور در ماه ژوئیه با رشد ۶.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال

به گزارش “پدال نیوز”

 رشد فروش خودرو در چین در ماه ژوئیه با کاهش تقاضا برای خودرو‌های هیبریدی و محدودیت‌های جنگ قیمت، رو به کاهش گذاشت.

آمار‌های منتشر شده از سوی انجمن خودرو‌های سواری چین نشان می‌دهد که فروش خودرو در این کشور در ماه ژوئیه با رشد ۶.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱.۸۵‌میلیون دستگاه رسید، اما نسبت به رشد ۱۸.۶ درصدی ماه ژوئن، کاهش پیدا کرده است. درحالی‌که فروش خودرو‌های انرژی نو (تمام برقی و هیبریدی شارژی) همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده، رشد این بخش از ۲۹.۷ درصد در ژوئن به ۱۲ درصد در ژوئیه کاهش یافته است. این خودرو‌ها همچنان در پنج ماه متوالی از خودرو‌های بنزینی پیشی گرفته‌اند.

تقاضا برای خودرو‌های هیبریدی به طور چشم‌گیری کاهش یافته و فروش خودرو‌های پلاگین هیبریدی و هیبریدی با برد طولانی تحت‌تاثیر پیشرفت‌های فناوری باتری و گسترش زیرساخت‌های شارژ که نگرانی‌ها در مورد برد محدود خودرو‌های تمام برقی را کاهش داده، در مجموع ۳.۶ درصد کاهش داشته است. این روند موجب رشد فروش تولیدکنندگان خودرو‌های برقی نظیر «لیپ موتور»، «شیائومی» و «اکسپنگ» شده که در ماه ژوئیه رکورد‌های فروش جدیدی ثبت کردند. در عین حال، این تغییرات تاثیر منفی بر شرکت‌هایی، چون بی‌وای‌دی و «لی آتو» گذاشته که بخش عمده‌ای از فروش و سود خود را از خودرو‌های هیبریدی تامین می‌کنند.

درحالی‌که بی‌وای‌دی، بزرگ‌ترین رقیب چینی تسلا و پیشتاز کاهش قیمت‌ها در صنعت خودرو، برای سومین ماه متوالی با کاهش ۱۲ درصدی فروش در چین مواجه شد، سهم این شرکت از بازار خودرو‌های انرژی نو در چین نیز از ۳۵.۴درصد به ۲۷.۸ درصد کاهش یافت. با این حال، تحویل‌های جهانی این شرکت در ماه ژوئیه رشد چشم‌گیری داشت، که عمدتا به دلیل افزایش فروش در خارج از چین بود و این بازار‌ها بیش از ۲۰ درصد از کل فروش بی‌وای‌دی را تشکیل دادند.

بی‌وای‌دی برای نخستین بار در ۱۷ ماه اخیر شاهد کاهش تولید در ژوئیه بود. شرکت «لی آتو»، دیگر بازیگر بزرگ خودرو‌های برقی در چین، نیز از کاهش ۴۰ درصدی فروش خود نسبت به سال گذشته خبر داد. این شرکت، که در حوزه خودرو‌های هیبریدی با برد طولانی پیشرو است، اخیرا مدل‌های جدید شاسی‌بلند تمام برقی خود را با ویژگی‌های خاص و قیمت‌های رقابتی عرضه کرده است. در این میان، مقامات وزارت صنعت چین اعلام کرده‌اند که این کشور اقداماتی را برای تثبیت رشد در بخش خودرو و دیگر بخش‌های اقتصادی در دستور کار دارد. داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که رشد صادرات خودرو از ۲۳.۸ درصد در ژوئن به ۲۵ درصد در ژوئیه افزایش یافته است. انجمن خودرو‌های سواری چین پیش‌بینی‌های خود از فروش و صادرات خودرو را برای سال جاری افزایش داده و بر صادرات بهتر از حد انتظار در بازار‌های داخلی و خارجی تاکید کرده است.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn