تویوتا RAV۴ پرفروش ترین کراس اوور ۲۰۲۵ شد + اینفوگرافیک

اختصاصی تیتر کوتاه؛ در نیمهاول سال ۲۰۲۵، بازار خودروی آمریکا تحت سلطه وانتها قرار گرفت و فورد سری F با نزدیک به ۴۰۰ هزار دستگاه فروش و رشد حدود ۱۹ درصدی، همچنان پرفروشترین خانواده خودرو باقی ماند. فهرست دهگانه نشان میدهد وانتها و کراساورهای جمعوجور بخش اعظم تقاضا را تشکیل میدهند، تنها یک سدان (تویوتا
اختصاصی تیتر کوتاه؛
در نیمهاول سال ۲۰۲۵، بازار خودروی آمریکا تحت سلطه وانتها قرار گرفت و فورد سری F با نزدیک به ۴۰۰ هزار دستگاه فروش و رشد حدود ۱۹ درصدی، همچنان پرفروشترین خانواده خودرو باقی ماند. فهرست دهگانه نشان میدهد وانتها و کراساورهای جمعوجور بخش اعظم تقاضا را تشکیل میدهند، تنها یک سدان (تویوتا کمری) در فهرست حضور دارد و تویوتا و جنرال موتورز هرکدام سه نماینده در بین ده پرفروش دارند؛ در مقابل، تسلا مدل Y با کاهش قابلتوجه فروش مواجه شده است.
به گزارش تیتر کوتاه – در پایان ششماه نخست سال ۲۰۲۵، دادههای فروش نشان میدهد که بازار خودروی ایالات متحده همچنان تحتتأثیر تقاضای قوی برای وانتها قرار دارد و خانواده فورد F-Series بهعنوان پرفروشترین محصول بازار با فاصلهای ملموس نسبت به رقبا ظاهر شده است. بر پایه گزارش ایران، سری F تا پایان ژوئن نزدیک به ۴۰۰ هزار دستگاه فروخته و رشد فروش آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۹ درصد برآورد میشود.
خلاصه نتایج و روندها
-
فورد F-Series (شامل F-150 و نسخههای Super Duty) با نزدیک به ۴۰۰,۰۰۰ دستگاه فروش در صدر جدول قرار دارد؛ نسخههای Super Duty توانایی کشش تا حدود ۴۰,۰۰۰ پوند را دارا هستند و F-150 نیز همچنان محبوبترین وانت سبک بازار است.
-
شورولت سیلورادو دوم است (۲۸۳,۸۱۲ دستگاه) و اگر فروش سیلورادو و جیامسی سیرا یکپارچه شود، آن مجموعه میتوانست صدر جدول را تهدید کند.
-
تویوتا با سه مدل در میان ۱۰ پرفروش و جنرال موتورز نیز با سه مدل حضور دارند؛ با این حال هیچکدام نتوانستند جای فورد را بگیرند.
-
تنها یک سدان—تویوتا کمری—در بین ۱۰ مدل پرفروش دیده میشود که نشاندهنده اولویت خریداران آمریکایی به سمت وانت و کراساور است.
ردهبندی ۱۰ خودروی پرفروش آمریکا تا پایان نیمهاول ۲۰۲۵
۱. فورد F-Series — نزدیک به ۴۰۰,۰۰۰ دستگاه (رشد ~۱۹٪ نسبت به سال قبل).
۲. شورولت سیلورادو — ۲۸۳,۸۱۲ دستگاه.
۳. تویوتا RAV4 — ۲۳۹,۴۵۱ دستگاه؛ پرفروشترین کراساور غیرونتی.
۴. هوندا CR-V — ۲۱۲,۵۶۱ دستگاه؛ کراساور جمعوجور پرطرفدار با نسخههای بنزینی و هیبرید.
۵. رام تراکها — ۱۷۴,۳۲۰ دستگاه (شامل ۹۸,۹۱۵ دستگاه مدل ۱۵۰۰ و ۷۵,۴۰۵ دستگاه مدلهای HD). فروش مجموع رام نسبت به سال قبل حدود ۳٪ افت داشته است. شرکت اعلام کرده موتور Hemi در مدل ۲۰۲۶ بازمیگردد که ممکن است فروش را تقویت کند.
۶. جیامسی سیرا — ۱۶۶,۴۰۹ دستگاه؛ برادر لوکستر شورولت سیلورادو با ظرفیتهای بالای بکسل در نسخههای سنگین.
۷. تویوتا کمری — ۱۵۵,۳۳۰ دستگاه؛ تنها سدان فهرست و اکنون عمدتاً در نسخههای هیبرید عرضه میشود.
۸. تسلا مدل Y — حدود ۱۵۰,۱۷۱ دستگاه (آمار برآوردی)؛ کاهش حدود ۲۴٪ سالانه، هرچند مدل بهروزرسانیهایی در برد و طراحی داشته است.
۹. تویوتا تاکوما — ۱۳۰,۸۷۳ دستگاه؛ نسل جدید تاکوما که از ۲۰۲۴ عرضه شد، فروش امسال را تقریباً دو برابر کرده است.
۱۰. شورولت اکوئیناکس — ۱۲۹,۸۸۹ دستگاه؛ بازطراحی کامل در ۲۰۲۵ و رشد فروش ۲۲٪ نسبت به سال گذشته.
تحلیل و پیامدها
آمار نیمهاول ۲۰۲۵ نمایانگر سه روند کلیدی در بازار آمریکا است: اول، سلطه وانتها که همچنان بخش عمدهای از تقاضا را به خود اختصاص میدهند؛ دوم، رشد و تثبیت جایگاه کراساورهای جمعوجور بهعنوان انتخاب روزمره خانوادهها و خریداران شهری؛ و سوم، افت نسبی سهم سدانها که تنها نمایندهاش در فهرست—تویوتا کمری—محدود به نسخههای هیبریدی شده است.
کاهش فروش تخمینی مدل Y تسلا نیز نکته قابلتأملی است: با وجود بهروزرسانی فنی و ظاهری، آمار ۲۰۲۵ نشان میدهد که تسلا نسبت به سال قبل با افت تقاضا روبهرو شده است؛ تحلیلگران بازار این موضوع را ناشی از ترکیبی از عوامل میدانند که شامل تغییرات در نگرش خریداران، رقابت فزاینده در بخش خودروهای الکتریکی و مسائل مربوط به سیاستهای شرکت است. (در گزارش ایران به «نگرشهای منفی نسبت به تسلا در ۲۰۲۵» اشاره شده است.)
برای تولیدکنندگان، پیام روشن است: حفظ تنوع پلتفرم (از بنزینی و توربو تا هیبرید و الکتریکی)، ارائه تیپها و تنظیمات متنوع برای پاسخ به نیازهای متفاوت مشتریان و تمرکز بر کارایی و قابلیتهای کاربردی (مثلاً ظرفیت بکسل در وانتها یا بازده مصرف سوخت در هیبریدها) راههایی هستند که میتوانند سهم بازار را حفظ یا افزایش دهند. نمونهای از این استراتژیها، بازطراحی اکوئیناکس و ارائه گستره تیپهای مختلف در تاکوما و CR-V است که هر یک به رشد فروش کمک کردهاند.
پیشبینی کوتاهمدت
نیمه دوم سال ۲۰۲۵ ممکن است با معرفی مدلهای بهروزشده، بازگشت موتورهای محبوب (مانند Hemi در رام) و واکنشهای رقابتی در بخش الکتریکی/هیبریدی همراه باشد که میتواند ترتیب رتبهها را تغییر دهد؛ با این حال تا اینجا واضح است که تقاضای پایدار برای وانتها و محبوبیت کراساورهای جمعوجور از عوامل تعیینکننده بازار در سال جاری بودهاند.
شوک درمانی در اقتصاد ایران / آیا این درمان است یا خود بیماری؟
مطالب پیشنهادی از سراسر وب |
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰