به این دلیل هیچوقت خودرو آبیرنگ نخرید
خبر را برای من بخوان نتایج چند مطالعه در آمریکا نشان میدهد که رنگ آبی میتواند باعث افت شدید ارزش خودرو در سالهای نخست مالکیت شود. برخی خریداران خودرو وانمود میکنند که رنگ خودرو برایشان اهمیتی ندارد، اما واقعیت این است که رنگ، نحوه برداشت دیگران از خودرو و در نهایت مبلغی را که حاضرند
نتایج چند مطالعه در آمریکا نشان میدهد که رنگ آبی میتواند باعث افت شدید ارزش خودرو در سالهای نخست مالکیت شود.
برخی خریداران خودرو وانمود میکنند که رنگ خودرو برایشان اهمیتی ندارد، اما واقعیت این است که رنگ، نحوه برداشت دیگران از خودرو و در نهایت مبلغی را که حاضرند برای خرید آن بپردازند تحت تاثیر قرار میدهد.

ایندیپندنت نوشت: به عبارت دیگر، رنگ خودرو در ارزش آن دخیل است؛ اگر چنین نبود، شرکتهایی مثل تسلا برای برخی رنگها مبلغ بیشتری دریافت نمیکردند. این موضوع همچنین به این معناست که رنگ میتواند سرعت کاهش ارزش خودرو را تشدید یا تعدیل کند و اگر به دنبال بیشترین ارزش فروش مجدد هستید، باید در انتخاب رنگ نیز استراتژیک عمل کنید.
تحلیل iSeeCars در سال ۲۰۲۴ که بیش از ۲۰ میلیون خودروی فروختهشده در آمریکا (مدلهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۳) از ژانویه ۲۰۲۳ تا آوریل ۲۰۲۴ را بررسی کرده، نشان میدهد که خودروهای آبی پنجمین رنگ پرخرید هستند.
سفید (۲۷.۶ درصد)، مشکی (۲۲ درصد)، خاکستری (۲۱.۳ درصد) و نقرهای (۹.۱ درصد). با این حال، آبی بالاتر از قرمز و چندین رنگ دیگر قرار گرفته است.
یافتههای جدید مطالعات موسسه فناوری NexusMedia حاکی از افت شدید ارزش خودروهای برقی است. دادهها نشان میدهد یکی از بدترین نمونهها، خودروهای برقی آبی هستند که ممکن است طی پنج سال بیش از ۵۰ درصد ارزش خود را از دست بدهند.
برای مثال، مدل Y آبی تسلا ۵۰.۴ درصد کاهش ارزش داشته، درحالیکه مدلهای قرمز فقط ۳.۲ درصد و مدلهای سفید تنها ۰.۸ درصد افت قیمت ثبت کردهاند.
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0